Saturday, December 27, 2008

Setahun di Oman

Internet dah lama tak ada di rumah...tempat lain ada ......panjang nak cerita pasal internet nantilah kalau ada 'mood'...begiitulah kadang fikir diberi salutan TV Malaysia...ditarik ...nikmat internet sekejab..sampai naik atas bumbung ...tengok kalau-kalau apa kerosakan yang berlaku..eh seronok pulak naik atas bumbung..nampak pekan sohar...banyaknya pemancar tv dan ada ampaian kain atas rumah,Adam dan Ali pulak sibuk nak panjat tangki air...

Hmmm 28 Disemberni cukupla setahun kami di Oman. Tak terasa masa berlalu .Tolak tahunni ada lagi 2 tahun untuk menghabiskan 'percutian' dan penulisan di blog ini menjelang 2010 nanti. Tak tahulah kalau dicepatkan olehNYA kepulangan kami ke Malaysia nanti atau sebaliknya..

Masa balik raya baruni pergi ke Alamanda dan tertarik dengan sepandukni yang di rentang di dalam `Carrefour'






Ya hujan emas di tempat orang manakan sama hujan batu di tempat sendiri...memang betul kata orang tua. Lebih baik negeri sendiri...

Walau bagaimanapun bersyukur sentiasa kerana di beri kesempatan merantau dan melihat tempat orang, Lain padang lain belalang..sangatlah lainnya..

Ambil kesempatan di sini nak tunjuk gambar-gambar di negara Arab yang mana tak di'siar' dalam blog terdahulu selama setahun kami di sini."Lawatan sambil belajar ya cikgu ?"

Air teh di Doha (semasa transit nak ke Malaysia) terkejut unta kami...secawan RM 10 Malaysia...
pandang aje..selama 10 minit sebelum diminum!


Sur..
Air laut di Sur ..



Sur...wadi..anugerah Tuhan pada bumi yang kering ini....

Batu pelagai bentuk di Ras Al Jin...
Restoran Indonesia Melayu di Madinah betul-betul di hadapan hotel kami...sedap, ada sate ada tempe!
Ke Dobye.....what can i buy!!


Dalam perjalanan ke Madinah..bas berhenti tepi jalan ..tengok monyet putih yang banyak dan sama warna batu dan pasir..
Di Madinah berhadapan Masjid Nabi...syahdunya..ingin ke sana lagi..Ya Tuhan!


By,

Cikgu Sue.

4 comments:

Anonymous said...

Pejam celik, pejam celik dah setahun di Oman!. Rasa baru je pergi...tapi bahu yang menanggung hai Tuhan aje yang tahu, kan?. Semoga pengalaman dirantau orang menguatkan semangat dan menjadikan lebih tabah menghadapi segala dugaan yang mendatang, insyAllah. MC

ShookranJazilan said...

Yalah..kejab aje rasa dah setahun...Ya..moga semuanya dan segalanya diberi ketabahan yang maha esa..moga kita semua selamat dunia dan akhirat jua..syukran jazilan..kc!

t linda said...

dah setahun ek....terase baru semalam kite dok tolong2 pack benbarang sue nak pindah tu...heheheh sue jgn balik tau selagik kite tak p jenjalan ke sana tau....best tau...sue dah merase pengalaman dok kat oman....kite nak gak rase..

ShookranJazilan said...

linda n kc ..kami menunggu kedatanganmu..